شیریجات کنجکاو

۱۳۸۷ آذر ۲۶, سه‌شنبه

آیکون های نوار ابزار در OOo

با سلام،

این پست حتی برای مبتدی ها هم آسونه و همه می دونن. ولی حالا به خاطر اون ۰/۰۰۱٪ که ممکنه مشکل داشته باشه این پست رو می نویسم.

اول این رو بگم که امروز یکی از دوستانی که به گفته من لینوکسی شده بود (تازه- همین یکی دو روزه!) اومد و یقه ام رو گرفت که تو که خیلی از OpenOffice.org تعریف می کردی و می گفتی از MS-Word بهتره و آسونتر هم هست! ولی اینکه اصلا همون تولبارش هم خیلی سخته و همش نوشته است! منظور دوستم این بود:


بنده هم که فهمیدم موضوع از چه قراره اول یکم سر به سرش گذاشتم و بالاخره بهش گفتم باید چیکار کنه! خوب، بریم سر اصل مطلب. ممکنه برخی از دوستانی که تازه وارد هستن و هنوز با تنظیمات OOo ور نرفتن این مشکل (اسمش رو نمیشه گذاشت مشکل!) رو داشته باشن. (اکثرا کاربران KDE) برای این که آیکونها رو برای نوار ابزار بیاریم باید از مسیرTools -> Customize برن و از منوی کشویی Tootlbar گزینه های Icon Only و یا Text & Icon رو انتخاب کنن و پس از انخاب OK دیگه درست شده!

البته مشکل دوست من با این کار حل نشد! ممکنه مال شما هم اینطوری حل نشه! ممکنه شما حالت Icon رو انتخاب کرده باشید ولی باز هم مثل تصویر بالا باشه! برای این کار به آدرس Tools -> Option -> View بروید و از قسمت Icon size and style گزینه و استایل مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید. نظیر زیر:


و حالا با تنظیماتی نظیر این محیط و رابطی مثل زیر خواهید داشت:

امیدوارم از OOo خوشتون بیاد و از نهایت قدرتش استفاده کنید. البته همونطور که در اول پست هم گفتم این پست تنها برای افرادی بود که تا حالا توی تنظیماتش سرک نکشیدن و در نتیجه فکر کردن که محیط OOo به قشنگی تصویر بالا نمیشه!

با تشکر



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر