شیریجات کنجکاو

۱۳۸۷ آذر ۲۷, چهارشنبه

پارسیکس، توزیعی که در یادها می ماند!

با سلام خدمت دوستان و بازدیدکنندگان عزیز،
خواستم به عنوان اولین پست جدی در این بلاگ، کمی در مورد پارسیکس که همین دیروز گرفتمش صحبت کنم!
این توزیع که چند تا از برو بچه های باهوش (چه صمیمی شدم!) ایرانی هست، در اولین نگاه من رو مجذوب خودش کرد! البته هنوز درست و حسابی نصبش نکردم و روی یه پارتیشن ۵ − ۶ گیگی در VirtualBox نصبش کردم:


خوب، در اولین نگاه خیلی شبیه به اوبونتو به نظر میرسه! اما بعدش یه سری چیزهایی درش می بینی که واقعاْ مجذوبت می کنه!
وقت ندارم بخوام زیاد صحبت کنم. توصیه می کنم پست های زیر رو که از وبلاگ آقای افشین فلاطونی هست مطالعه ای بکنید:

بسته‌های مخازن پارسیکس گنو/لینوکس

پارسیکس گنو/لینوکس: سبکی، سرعت

پارسیکس گنو/لینوکس و بسته‌هایش

ویرایش تصاویر برداری در لینوکس

اتصال Dial-Up آسان در لینوکس

تماشای تلویزیون در لینوکس

سایت پارسیکس را همیشه فارسی ببینید

رکورد‌شکنی پارسیکس

کرنل پارسیکس

توجه: لازم به ذکره که بگم برخی از پستهایی که بنده لینک کردم قدیمی هستش!
در ضمن باید بگم که آقای فلاطونی با تلاش هایی که داشتن بالاخره تونستن به عضویت تیم کنترل کیفیت اپن‌آفیس دربیان و این واقعاْ باعث خوشحالیه! امیدوارم با تلاش های ایشون و کمک های شما دوستان عزیز این نرم افزار بی نظیر در زمینه فارسی نویسی تمامی مشکلاتش رو برطرف کنه. همچنین به ایشون تبریک میگم!!!
در ضمن، در وبلاگی این شعر زیبا رو هم دیدم که به مناسبت امروز که عید سعید غدیر خم هستش میگذارم:
روز محشر وقت پرسیدن ز من رب جلی
گفت تو غرق گناهی؟ گفتمش یا رب بلی
گفت پس آتش نمیگیرد چرا جسم و تنت؟
گفتمش چون حک نمودم روی قلبم یا علی
عید غدیر مبارک؛ زیارت سلطان نجف روزیتان

امیدوارم سرحال و خوش و خرم باشید! از این تعطیلات مختصر هم به خوبی استفاده کنید.
با تشکر



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر